Another saturday

Jag vet inte riktigt hur jag ska börja när jag inte har skrivit på så här länge. Livet går i 250 km/h och jag vet inte när dagarna blir till veckor och veckorna till månader men fort går det, det är snart 8 månader sen jag åkte och jag tycker att det var jul nyss men så är ju tydligen inte fallet..

Det är fortfarande lite svårt att ta in och acceptera att det finns platser där man kan må så här bra och trivas så bra som jag trivs här. Ska jag vara ärligt så är det lite skrämmande när allt är så här bra för det känns som om något borde gå fel snart, för så här bra kan man väl inte ha det hur länge som helst? Jag vet att det är dumt att tänka så men det är trots allt en sån där tanke som slår mig då och då.

Ligger här hemma på min säng just nu och har spenderat dagen med familjen, även fast jag är ledig! Imorse så hade tjejerna balett och jag fick en chans att sitta och prata i lugn och ro med hostmum och det är inte ofta. Vi pratade om utbildning och hon berättade och jag frågade och nu vet jag ännu mindre vad jag ska satsa på - samtidigt så känner jag att om jag vill något tillräckligt mycket så kommer det gå! Med tanke på att båda föräldrarna jobbar mycket så jobbar jag mycket och när jag väl är ledig så finns det rätt mycket jag vill hinna med och dom har fullt upp med barnen så det är sällan vi får en chans att bara sätta oss och prata med varandra om annat än barnen men det är väldigt värdefullt.

Efter baletten så hämtade hostdad och N upp oss och vi åkte till Cheesecake Factory där vi träffade barnens farmor för att äta en tidig motherday lunch. Det är egentligen inte morsdag förrän imorgon men det är hopplöst att få bord snabbt om man inte har bokat och med 3 barn vill man helt slippa köa så vi åkte idag istället. Lunchen blev lite lätt kaotiskt med en hyperaktiv N men det var mysigt och framför allt hur gott som helst! Jag åt Chicken Madeira och sen till efterätt delade vi på en bit banana cream cheesecake, en bit keylime cheesecake, en bit carrotcake och en bit Strawberry shortcake. Det blev dock inte så mycket efterätt för min del eftersom jag var så fruktansvärt mätt efter själva maten, kanske lika bra det.. haha!

Jag har en uppsats som jag måste skriva till weekendkursen som vi ska åka på i juni men jag har lite svårt att komma igång. Jag ska skriva om ett yrke som jag skulle kunna tänka mig att ha men efter mitt och hostmums samtal om utbildningar och jobb så är jag så förvirrad att jag inte har nån aning om vad jag ska skriva, eller hur jag ska börja. Fast egentligen vet jag ju vad jag vill men det är så svårt att sätta sig in i det på något sätt..

Har en massa pirr i magen också, fast utan att riktigt veta varför.. Eller jag vet nog egentligen varför men anledningarna är många och jag vet inte hur jag ska få bort pirret, haha. Träning brukar hjälpa men jag måste verkligen bli bättre på att lyssna på min kropp och den säger (skriker!) "vila" idag så det är väl bara att lyssna och lyda. Jag har inte vilat sen förra fredagen så jag förstår att kroppen behöver det. Som sagt, livet går så fort och helt plötligt så har jag tränat stenhårt i 10 dagar utan en tanke på att ta det lite lugnt och till slut säger kroppen ifrån på ett eller annat sätt - de senaste dagarna har det varit vänster axel och igår när jag skulle sova så var det magmusklerna.


Nej, dags för lite Grey's Anatomy och sen påbörja uppsatsen kanske? Vet inte hur planerna för kvällen ser ut men det brukar alltid lösa sig och alltid bli bra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0





Alla bilder på bloggen är mina egna om inget annat anges. Du måste alltid fråga om du vill använda någon av bilderna.




Follow stellal