Det finns bra måndagar!

Aldrig hade jag trott att måndagar skulle kunna vara en av veckans härligaste dagar, men så är det nästan varje vecka nu! Måndagar slår så klart inte fredagar, lördagar och söndagar men det räknas inte riktigt..

Hade bara N på förmiddagen och han är inte helt 100 frisk så han sov länge, länge och jag passade på att tvätta barnens kläder och mina kläder, jag hann även med att omorganisera i min garderob och byrå. Det är alltid lika skönt när allt är perfekt ordning, även om det har en tendens att bli stökigt rätt snabbt så är det ändå bra så länge det varar.. Provade förresten alla mina jeans också och för första gången på väldigt många månader så kunde jag få på mig dom utan problem och dom gick till och med hela vägen upp, det var bara ett par av sex, som jag inte fick upp helt.

När jag var färdig så väckte jag N och han fick leka i tjejernas rum medan jag passade på att städa upp i deras garderob också, och det var ännu mer välbehövligt än i min. Helt otroligt hur mycket kläder dom har och ska jag vara ärlig så tror jag inte ens att de kan ha alla kläder.

Sen åt vi lunch och sen var det dags för N att sova igen. Grandma och C kom hem och jag hade rast - åkte iväg och gjorde bort dagens träning, ben, och det gick över förväntan med tanke på hur lite tid jag hade på mig att träna. Ibland så behövs tidspressen för att jag ska hålla tempot uppe! Sen kom jag hem igen och åkte och hämtade A på förskolan.

N mådde som sagt inte riktigt bra idag och det bekräftade han genom att kräkas medan vi åt middag, alltid lika spännande med barn.. Som tur var så var hostmum hemma, vilket betydde att jag slapp städa upp katastrofen. Jag fick ta N medan hon städade upp - bra deal om jag får säga det själv!

Är fortfarande inte klar med uppsatsen men det finns inte en chans att jag orkar fokusera på den ikväll, vet inte ens om det här inlägget är så pass sammanhängande att det går att läsa! Ska se ett par avsnitt av grey's anatomy och sen sova, vardagkvällar då jag bara tar det lugnt hemma är minst sagt sällsynta så det gäller att passa på att njuta.. (:

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0





Alla bilder på bloggen är mina egna om inget annat anges. Du måste alltid fråga om du vill använda någon av bilderna.




Follow stellal