Första halvlek..

Klockan är alldeles för mycket och jag borde inte göra något annat än att sova nu men det är en lite speciell dag idag, jag har nämligen varit här i exakt 6 månader idag..

6 månader har gått sen jag vaknade på hotellet i Uppsala, åkte bil till arlanda, kramade pappa, grät på arlanda, flög till London, höll på missa planet till New York, hade tråkigt på planet, landade i New York, såg Manhattans skyline för första gången, checkade in på The New Yorker, var jetlaggad till tusen och somnade på hotellet i New York.

Det är alltså 6 månader eller 182 dagar eller 4368 timmar sen den dagen. Vi skulle också kunna mäta tiden i kilo, eller pound som jag numera väger mig i, fast det är kanske inte riktigt lika uppmuntrande. Antal sedda biofilmer skulle också funka, om det inte vore så att jag hade tappat räkningen. Eller antalet kilometer jag gått för att komma till gymmet och hem igen dag ut och dag in.

Hur som helst så vet jag inte om jag är glad eller inte att det nu har gått 6 månader, idag var på toppen av året och nu är det nedförsbacke och snart är det september..

Idag har jag i alla fall ställt om klockorna till sommartid, pratat med mams och paps, gymmat, simmat, sett på bio med Vicky, ätit popcorn till lunch, gråtit på bion, ätit SnackWraps till middag, skrattat tills jag fick ont i magen, druckit en stor jordgubbsmilkshake medan vi gick hem, suttit på verandan med Vicky och dessutom har jag kollat på mobilerna alldeles för många gånger.. - en bra dag om jag får säga det själv!

Dagen närmar sig som sagt sitt slut och det känns lite som en halvårsresumé så vi drar en snabbis på skillnader också. Jag pratar om temperaturer i farenheight, längd i foot och miles och vikt i pound, och när det gäller klockan så är det am och pm som gäller. Jag äter mackor med peanut butter och jelly, eller mackor med peanut butter och banan, eller helt enkelt äpple med peanut butter - jag tycker förövrigt att peanut butter är bland det bästa som uppfunnits och ett nobelpris i gastronomi borde införas (om det inte redan finns) och tilldelas uppfinnaren! Jag får panik när det pratas om snö för jag vet att snö innebär snowdays (= ingen skola = 3 barn hemma), ett avstannat samhälle och risk för strömavbrott (vilket i sin tur innebär tristess, köldskador och facebook abstinens). Jag glömmer att rensa handväskan när jag slutat jobba och kan erbjuda wet-wipes och rena blöjor på bion eller på restaurangen på fredagkvällarna. Jag skriker och svär inte i bilen över idioter som inte kan köra i rondeller, detta för att rondeller (tack och lov!) är rätt sällsynta. Jag blir irriterad när jag får ovärda sms eftersom det kostar att både skicka och att ta emot sms i det här landet, samma sak med samtal. Skulle kunna fortsätta men jag avslutar nu och gör det med första halvårets rekord - jag kan numera enkelt byta en nummer-ett-blöja på mindre än 30 sekunder!

Dags att sova, imorgon börjar andra halvlek..

Kommentarer
Postat av: Victoria Wahl

haha du är bara för rolig du. Väntar med spänning på andra halvlek ;)Tack för idag!

2010-03-15 @ 19:05:32
Postat av: Victoria Wahl

haha, du är bara för rolig du! Väntar med spänning på andra halvlek ;D Tack för idag!

2010-03-15 @ 19:06:36
Postat av: mia

hej! jag flyttar till dc till sommaren och undrar bara vad du tycker om staden, är det mycket kultur, restaurang utbud? :)

2010-03-22 @ 11:34:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0





Alla bilder på bloggen är mina egna om inget annat anges. Du måste alltid fråga om du vill använda någon av bilderna.




Follow stellal