två månader senare..

Long time no seen men allt är bra.. det är till och med jätte bra och jag mår jätte bra också!

Jag har varit här i exakt 170 dagar idag, om 30 dagar så kommer världens bästa familj hit - mamma, pappa och lillebror, allihopa! Och jag kommer vara ledig under tiden dom är här dessutom så jag har mer än en anledning att längta. För att vara ledig mer än 4 dagar i rad har jag inte varit sen jag kom hit och jag kommer vara ledig i hela 8 dagar!

Skulle kunna skriva och berätta så otroligt mycket om dom här två månaderna sen jag skrev sist men jag nöjer mig med att berätta om helgen för annars kommer jag få sitta här hela natten och det håller inte!

I fredags jobbade jag som vanligt till halv sju men på eftermiddagen fick jag ett sms med bra nyheter så när jag slutade så blev det mys-bio, Wolfman, och sen lite mer mys-kväll innan det var dags att åka hem. Det var en sån där kväll som får mig att gå runt och sjunga och le i flera dagar efteråt.

På lördagen så gick jag upp tidigare än jag brukar göra när jag ska jobba och åkte in till DC för att jag och några av tjejerna skulle på rundtur i självaste Vita Huset. Det känns verkligen som om det är en once in a lifetime chance så det var bara att pallra sig upp! Det var en rätt läcker känsla att vara där inne bara för att man vet hur stort det är men jag tycker mest det kändes som ett museum. Efter att ha varit där så träffade vi två tjejer till och gick förbi på H&M innan vi gick och åt lunch tillsammans. Sen bar det av hemåt och jag ägnade eftermiddagen åt att försöka skriva klart ett arbete, som såklart skulle va inskickat senast 00.00 på lördag. Det gick as segt och jag ville bara strunta i det men gick hem till Vicky som genom världens bästa moraliska stöd såg till att jag fick det färdigt och inskickat i tid!

Sov över där och vi gick upp vid halv 10 och jag var hur trött som helst fast vi hade sovit rätt länge. Vi skulle sjutsa en tjej till flygplatsen och blev upphämtade 10 och den kommande timmen satt vi i bilen. När vi kom hem åt vi frukost (om man får kalla det frukost när klockan är halv 12..) och sen körde vi en halv-dag på gymmet. Körde axlar och sen försökte Victoria lära mig crawla så nu ska jag öva, öva och öva på det så att jag kan börja simma också! Åt middag hemma med familjen och sen gick jag över till Victoria igen och vi såg på film, The perfect man.

En rätt vanlig helg, alltså as bra som vanligt!

Blir ett osammanhängande inlägg men jag är så glad för jag har massa saker att längta till och man mår bra av att ha saker att se fram emot! Helgen som kommer ska vi åka till Baltimore på en weekend kurs, vi stackars utslina aupairer måste inte bara jobba en massa utan vi måste plugga också och om man inte läser på college så kan man åka på weekend kurser. Hade iofs varit kul att läsa på college men det funkar inte riktigt med mitt schema och jag vill inte läsa nån kurs på vardag-kvällarna, då vill jag träna, och jag vill inte läsa nån kurs på helgerna, för då vill jag också träna och kunna träffa kompisar så därför fick det bli en weenend kurs.

Sen om ungefär en och en halv vecka så får jag träffa nån som jag saknar, och det är skönt att kunna sakna nån jag får träffa så snart eftersom att det kommer dröja så länge till innan jag får träffa alla andra jag saknar. Det är en sån skön kontrast att ha någon som jag bara behöver sakna i en eller två veckor åt gången istället för ett år. Låter kryptiskt men jag tror ni förstår..

Sen efter den veckan så är det bara ett tag kvar tills familjen kommer!


Finns som sagt så mycket att skriva men nu måste jag sova, är helt slut efter kvällens rygg-pass och jag har en känsla av att det kan bli en lång dag imorgon så nu behöver jag ladda batterierna.. Ska förresten ge det här med bloggandet en chans igen, har fått höra saker som "blogg-läsar-glädjedödare" så nu är det dags att bevisa motsatsen, haha!

Kommentarer
Postat av: Victoria Wahl

woohooo ;D äntligen ;);)

2010-03-02 @ 16:10:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0





Alla bilder på bloggen är mina egna om inget annat anges. Du måste alltid fråga om du vill använda någon av bilderna.




Follow stellal