14/9 09 - the arrival

Det var inte några problem att somna igår, men däremot var det lite svårare att sova längre än till 4 imorse men jag somnade om till slut och sov till strax efter 6.

Haha, jag måste skriva och berätta om resan (mamma, lugn - allt gick ju bra till slut). I Stockholm träffade jag tjejen som jag skulle flyga med och resan från Arlanda till Heathrow gick bra! Men sen började det bli spännande, fast det fattade vi först senare.. Heathrow är som sagt är väldigt stor flygplats med en massa terminaler, gater och tåg som går hit och dit.

När vi hade gått igenom säkerhetskontrollen så kollade vi vart vi skulle sen och gick vi i lugn och ro runt och kollade i tax-free shopparna och satt och läste tidningar. En halvtimme innan planet skulle gå så gick vi till gaten. Vi kom fram och stog i kö och när vi är framme vid disken där man liksom checkar in sig på planet så säger dom att vi är på fel ställe! Vi skulle vara på andra sidan flygplatsen och det är ca 15 minuter kvar tills sista transfer bussen går ut till planet som boardas ute på landningsbanan. Vi skickas till en informationsdisk och får veta att vi troligen inte kommer komma med planet och medan tjejen i informationsdisken ringer runt och försöker höra om det finns nån chans att vi skulle hinna så kommer en kvinna, som även hon läst fel och är på helt fel plats.

Jag börjar få panik men inser att det inte finns mycket att göra utan börjar fundera vilka jag måste ringa och hur det ska lösa sig och när nästa plan går. När jag i princip hade ställt in mig på att inte komma iväg så kommer en säkerhetsvakt som tar med oss genom källaren på heatrow bort till rätt utgång och vi hinner precis innan incheckningen stänger!

Flygresan mellan London och NY var lång och långtråkig men den gick bra och det kändes jätte overkligt att kliva av planet och vara framme! Att ta sig igenom kontrollerna när vi landat gick bra, och väskorna var med och efter lite strul med transporten så tog vi oss till hotellet också!

Hotellet är stort och fint och ligger bara ett par blocks från Empire state building och jag delar rum med en tjej från tyskland, en från mexico och en från ukraina! 

Det känns super bra att vara här än så länge! Det är klart att allt är nytt och spännande och säkert känns ännu bättre tack vare det men det måste ju vara en bra start att det känns bra nu.. Med tanke på hur det kändes i slutet av förra veckan och i helgen så är jag så himla glad att det känns bra igen och att jag verkligen förstår varför jag gör den här resan!

Klockan är 20 över 10 och jag ska lägga mig och sova nu - det har varit en väldigt lång men super rolig dag och jag ska försöka uppdatera och berätta om dagen imorgon!


Kommentarer
Postat av: mamma

snacka om dramatik på direkten men du klarade det med glans. Pussar och kramar

2009-09-16 @ 06:30:13
Postat av: Stella

Mamma: Jag tänkte att det var bäst att inte berätta nåt förrän det hade löst sig :P Älskar dig och vi hörs snart!

2009-09-16 @ 13:04:47
URL: http://stellal.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0





Alla bilder på bloggen är mina egna om inget annat anges. Du måste alltid fråga om du vill använda någon av bilderna.




Follow stellal