Ambassad-resan

Bil-resan ner till Uppsala i onsdags gick bra, även om det finns roligare saker än att åka bil.. På kvällen så gick jag och pappa på bio och såg nyaste Beck-filmen och jag gillade den! (Säger kanske inte så mycket om filmen eftersom jag gillar i princip alla Beck-filmer..)

Var uppe i varv efter filmen och lite små-nervös inför ambassad-besöket så att somna på onsdag kväll var inte så lätt och det resulterade i rätt få timmars sömn eftersom klockan ringde kvart i 6 på torsdagmorgon. Vi packade ihop, åt frukost och åkte mot Stockholm.

Tack vare GPS:en Olga så hittade vi dit utan större problem. Det var ingen kö när jag kom (jag hade tid 9 men kom vid halv) och fick komma in på en gång, först säkerhetskontroll och sen in i ett annat hus där jag fick stå i kö ett tag för att få gå fram till lucka nummer ett där det satt en svensk kvinna som tog in alla papper. Sen var det bara att sitta och vänta på att bli uppropad till lucka nummer 2 där en, väldigt trevlig, amerikansk man tog fingeravtrycken och små-pratade lite. Sen var det klart!

Flyget hem var bokat till klockan 14.55 och jag var klar på ambassaden redan vid halv 10, 10 så det blev en rätt lång dag på arlanda men jag satt och läste och tittade på folk så tiden gick rätt fort. På tal om att gå fort, idag är det 9 dagar kvar tills jag åker från Stockholm till New York. Om 14 dagar så är jag på väg från hotellet i New York till familjen, det är alltså bara 14 dagar kvar tills jag får träffa dom!


Hann aldrig åka och hämta tröjan i onsdags så det ska jag göra idag istället.. Måste ringa optikern också, Sista-Minuten-Stella är i farten igen.. Adapter-jakt ska jag också gå på, jag har en adapter nån stans men måste hitta den så jag kan se om den funkar i USA eller om jag måste köpa en ny.. Träna var det också ja.. Och att äta har jag hört är viktigt.. Och.. Och.. Och..


Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej! Låter som att du har det mesta papprena klara till din resa också. Skönt va?

Var på stan idag, men glömde helt bort att kolla efter en kokbok. Kanske tar en tur imorrn annars blir det kankse arlanda för mig eller skiter it. Men skulle va kul, man kan ju ha nytta av den själv också...



Jag ska till Burke, min kompis flyger den 21:e o ska till potomac, som ligger typ vid dig så jag vet att det är typ 40 min dit. Kram

2009-09-04 @ 15:48:50
Postat av: Sanna

Glömde namnet visst....

2009-09-04 @ 15:49:31
URL: http://sorbergsanna.blogg.se/
Postat av: Sanna

Tack så mycket ! Desamma till dig. Hoppas vi ses sen där borta...

2009-09-06 @ 12:00:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0





Alla bilder på bloggen är mina egna om inget annat anges. Du måste alltid fråga om du vill använda någon av bilderna.




Follow stellal