Update..

Har varit hos familjen i 11 dagar nu och jag har det jätte bra här borta! Och det har hänt så mycket dom här 11 dagarna att jag inte vet vart jag ska börja och jag ångrar att jag inte varit bättre på att uppdatera - måste bli ändring på det!

Jag är förvånad över att det inte känns konstigare än det gör att vara här. Det är klart att jag reagerar på små-saker som är annorlunda än hemma och vissa grejer är bättre (shoppingen!) och andra är sämre (dusharna!). Men som sagt, det känns konstigt nog inte så konstigt att vara här och att leva här - och okej att jag bara varit i USA i två veckor.

Familjen är så bra och jag trivs så himla bra här - barnen är så mysiga (men barn är ju alltid barn) och föräldrarna är toppen! Vi har en katt också och hon är deprimerad men blir lyckligast i världen när man gosar med henne så det försöker jag komma ihåg att göra så ofta som möjligt.

Vi äter bra mat här hemma och jag har hittat ett gym som helt klart duger som inhoppare istället för iksu under det kommande året. Jag måste fixa ett bankkort i helgen och sen kan jag signa up mig på gymmet börja träna på riktigt igen. Det är rätt dyrt, 80-90 dollar i månaden men det är det närmsta gymmet och utan att träningen blir jag lika nere som katten så det är bara att betala och träna på! Nu så blir det mest promenader och jag var ute och gick med lillen i barnvagn i över 2 timmar.

Har träffat rätt mycket folk och varit och fikat, sett på bio, shoppat och kollat på baseball med en massa olika, jätte gulliga tjejer så jag är inte ensam och det är så skönt! Det är super kul att träffa så mycket nytt folk men samtidigt så saknar jag er tjejer hemifrån - det blir aldrig samma sak och jag saknar att träffa kompisar som jag verkligen känner och verkligen kan kalla kompisar.

Har så mycket jag vill skriva och berätta men jag får ta det eftersom - och jag ska bättra mig när det gäller uppdateringen - för nu ska jag äntligen sova! Har förresten en massa bilder från NY som måste upp också..


Kommentarer
Postat av: Hanna

Hejsan vännen, kul att höra att du har det bra och att allt går bra för dig. Saknar dig!! Många kramar från Hanna

2009-09-30 @ 21:43:11
Postat av: Malin

haha.. att duscharna suger! det går inte att reglera trycket utan bara slå på dom och välja temperatur - visst är det så för dig med?

2009-10-01 @ 13:58:41
URL: http://ekofin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0





Alla bilder på bloggen är mina egna om inget annat anges. Du måste alltid fråga om du vill använda någon av bilderna.




Follow stellal