Första söndagen..

Har fortfarande lite svårt att ställa om mig till den här tiden men det går bättre och bättre, även om jag gärna skulle gå och lägga mig redan vid halv 8, 8.. Fortsätter det såhär (och om jag lyckas ta med mig morgonpiggheten hem igen) så kan jag lätt ta ett jobb då jag börjar vid 6 på morgonen - men det är nog för mycket att hoppas på!

Igår följde jag med familjen och handlade mat och jag måste erkänna att det är tur att jag hamnat hos en rätt nyttig familj för jag skulle kunna äta en hel del av det jag såg på affären! Chips-hyllorna var to die for men jag köpte inget sånt utan köpte istället sånt jag behövde, dvs sånt som inte var ätbart..

Jag köpte schampo och balsam från Bead head (Tigi) - finns det att köpa på vanliga affärer hemma eller bara hos frisörer förresten? Sen köpte jag duschtvål och grejer till linserna.. Något jag gillar med affärerna här är att det mesta verkar finnas där!

Efter att vi handlat åkte vi hem och åt lunch och sådär och sedan vid 2 åkte jag och hostdad ut med bilen och jag körde till barnens skolor (paps, jag fixade det!). Sen vid 4 så åkte vi till ett hostfamily cluster meeting. Det var inte super super kul men ändå helt okej och det var kul att träffa lite andra aupairer!

Idag jobbar jag första dagen och det är väldigt skönt att hostdad kommer vara hemma idag och "inskola" mig! Jag börjar jobba om 50 minuter så jag ska göra mig i ordning och äta frukost strax och ikväll så ska jag träffa några andra aupairer på Barnes and Noble. Ska bli så kul att börja komma ut och utforska lite på egen hand!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0





Alla bilder på bloggen är mina egna om inget annat anges. Du måste alltid fråga om du vill använda någon av bilderna.




Follow stellal