Thanksgiving

Idag har vi firat thanksgiving och det är en himla mysig högtid måste jag säga! Massa, massa god mat och bara mys med familjen..

Jag jobbade under dagen och medan hostmum var hemma och lagade mat så tog jag och hostdad med oss barnen till Zoo:et och jag var nog betydligt mer exalterad och fashinerad än vad barnen var. Vi såg bland annat lejon, tigrar, pandor, röda pandor, lemurer, geparder, elefanter, sköldpaddor, zebror, shimpanser och gorillor. Även om gorillorna intresserade mig mest så blir jag så illa berörd av att dom lever i fångenskap och bor som dom gör. Det var en gorilla som låg i en hängmatta och när den tittade mig i ögonen så kändes det verkligen att det är djur som är väldigt lika oss människor. Kommer ihåg att mamma sa att hon känt samma sak när hon såg gorillor på kolmården första gången.. Fashinerande djur är vad det är i alla fall!

Vid halv 2-tiden började vi bege oss hemåt och då hade lillen redan somnat i vagnen och vi hann inte långt med bilen innan båda tjejerna också somnat. Jag och hostdad hade inte ätit någon lunch så vi tänkte svänga förbi på McDonalds men det var stängt och vi gav ganska snabbt upp hoppet på att hitta nåt annat ställe som var öppet så vi åkte hem.

Resten av eftermiddagen var lugn eftersom tjejerna sover till typ halv 5 och hostmum och hostdad tog hand om lillen då han vaknade. Lekte lite med tjejerna när dom vaknat och umgicks med familjen. Vid 7 var det äntligen dags för middag och vi åt så klart kalkon! Förutom den så åt vi macaroni and cheese, nån slags grönkål, tranbärssylt, sötpotatis, cornbread och en jätte god sås som hostmum hade gjort.  Och sen till efterätt åt vi äppelkaka och pumpapaj! Jag är verkligen proppmätt nu och har svårt att tänka mig hur jag ska kunna bli hungrig igen inom en vecka men den känslan är nog borta imorgon..

Nu är jag i alla fall ledig tills på måndag och det är första 3-dagars ledigheten sen jag kom hit för 75 dagar sen och det känns as lyxigt och jag ska njuta hur mycket som helst! Imorgon blir det träning och shopping, det är black friday vilket innebär rea, och sen får jag se hur resten av helgen blir.. Är lite sugen på att åka in till DC någon dag i alla fall och jag hoppas på att få träffa lite kompisar också. De flesta av julklappsinköpen ska förresten också klaras av så jag kan skicka hem dom under nästa vecka!

Nu ska se på film och sen sova (säger så varje kväll men det slutar alltid med att jag stänger av filmen efter 20-40 minuter och somnar) - det är nämligen näst intill omöjligt att sova längre än 8 här!

Kommentarer
Postat av: Hanna

Hej vännnen, vad spännande att få uppleva thanksgiving. Verkar som att du har det fint!! Många kramar från Hanna

2009-11-27 @ 09:31:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0





Alla bilder på bloggen är mina egna om inget annat anges. Du måste alltid fråga om du vill använda någon av bilderna.




Follow stellal