Första advent

Det är första advent och jag är klar med alla julklappar som ska skickas till sverige - helt otroligt för att vara mig!

Dagen började med en lugn förmiddag hemma innan Malin och Amanda kom och hämtade upp mig. Vi åkte in till Bethesda och hade först tänkt äta på La Madeleine men vi gick till Caribou Coffe istället och tog bara något att dricka (okej, jag åt en bit mjuk pepparkaka med frosting också för att "fira" att det var första advent). Sedan ville Amanda fixa naglarna så jag och Malin gick till Starbucks och myste där i världens skönaste fåtöljer medan vi väntade.

Sen skulle tjejerna hem till Amanda och jag skulle göra lite ärenden så dom droppade av mig på Giant men där hittade jag inte det jag sökte så jag hamnade på Barnes and Noble. Det är en sån där underbar affär där jag kan gå omkring i flera timmar och bara bläddra i massa böcker. Om det är något som jag kommer sakna hur mycket som helst när jag åker hem så är det den affären! Hur som helst så hittade jag inte det jag sökte där heller, men däremot hittade jag alldeles för många böcker jag ville köpa men jag höll mig och köpte ingen, inte idag i alla fall..

Jag gick vidare och 3 affärer senare så hade jag fixat de sista julklapparna och lite andra nödvändiga småsaker, bland annat inslagningspapper, presentpåsar och etiketter till paketen. Det enda jag köpte till mig själv var ett stort kollegieblock för det har jag tänkt köpa i flera veckor nu!

När jag var färdig med alla inköp så stannade jag till på gymmet på vägen hem och tränade axlar och precis som igår så tränade jag utan schema och var utslut i musklerna när jag var klar. Tror jag ska testa att köra så i ett par veckor nu och jag hoppas att den riktiga träningsglädjen kommer tillbaka för det har varit lite si och så med den på slutet. Jag vill gärna planera allt in i minsta detalj men jag tror att jag mår bra av att bara ta saker och ting som dom kommer ibland också.

Jag har tänkt på en sak som jag och Malin pratade om när vi åt lunch igår och det är hur länge det känns som om vi har känt varandra, vi som är här. För det känns verkligen som om jag har känt Malin, Amanda och Victoria (dom tre tjejerna jag umgås mest med) betydligt längre än i knappt 2 månader. Det är något speciellt och nu i helgen när Amanda och Victoria har varit borta har det verkligen varit tomt och jag har saknat dom. Men det kanske är så när man startar ett helt nytt liv på en ny plats och inte har alla gamla bekantskaper omkring sig.. Hur som helst är jag så otroligt glad att jag har dom/er och som Malin sa, vi är liksom våran egen lilla familj här borta.

Den här helgen blev som sagt en långhelg med 3 lediga dagar för min del och jag är faktiskt pigg och ser fram emot den kommande veckan. Vi har rätt mycket planerat för veckan och det är alltid jätte skönt för då brukar tiden gå fort och det är roligt också!

Imorgon ska jag, C och N åka till Barnes and Noble för att C har fyllt sitt glas med pärlor och ska få köpa en bok som belöning. Tjejerna får pärlor när dom gör bra saker och uppför sig bra men dom kan också förlora pärlor om dom uppför sig dåligt - sen när dom fyllt sina små glas med pärlor så får dom åka till en bokaffär och välja en bok. Risken finns att jag kommer köpa en bok till mig själv också.  Haha, jag har en tendens att alltid komma på världens bästa anledningar till varför jag faktiskt förtjänar såna saker och att läsa är ju bra för språkutvecklingen förresten..?!

Nu ska jag fylla i veckans planer i kalendern och sen läsa lite innan det är dags att sova!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0





Alla bilder på bloggen är mina egna om inget annat anges. Du måste alltid fråga om du vill använda någon av bilderna.




Follow stellal