update!

Mycket av den vakna tiden går för tillfället åt betydligt tråkigare saker än att blogga (läs: skolarbete).

Det händer inte så mycket just nu förutom att vi har en tjeck som bor hos oss i veckan - det är brorsan som har nåt utbytesprogram med skolan så därför bor han här. Det är väldigt intressant att höra lite om tjeckien för jag vet verkligen inte mycket om det landet. Bland annat så har jag lärt mig att det inte är speciellt vanligt med osthyvlar där för "våran" tjeck visste minsann inte riktigt hur man skulle använda den, frukostnöje på hög nivå! Sen så har han berättat att en shot kostar 1 euro och att en öl kostar 1 euro, lite trevligare priser än våra 70 kronor för en shot och 50 kr för en öl...

För övrigt ska min kära bror till italien, som en del av det här utbytesprogramet, om typ 2 veckor och hela min kropp protesterar, jag vill också ut och resa! Just nu så räknas faktiskt min kommande tripp ner till Uppsala och bästa Hanna som en rätt stor grej, så lite har jag rest det senaste året. I och för sig var jag och mams i Stockholm i November och i December var jag i Gävle med paps, men det gills inte riktigt som spännande resor.

Igår kväll var jag på iksu och passade på att springa lite just innan dom stängde och det var skönt för det var väldigt tomt på folk och då kan jag fokusera bättre om jag ska springa. Three days grace på hög volym och sen bara stänga av allt och springa på, där snackar vi sömnpiller för jag somnade väldigt gott när jag kom hem. Det jag ville säga med det är att Three days grace är bra, till och med väldigt väldigt bra!

Jag ska ta tag i skrivandet för jag har egentligen massa grejer jag tänkt att jag ska skriva om men det får bli ett senare projekt, i alla fall inget som tas tag i ikväll! Nu ska jag lägga mig och läsa, det står mellan Om jag kunde drömma och Typografisk handbok och dessvärre tror jag inte att en skolbok har stor chans mot den förstnämnda........


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0





Alla bilder på bloggen är mina egna om inget annat anges. Du måste alltid fråga om du vill använda någon av bilderna.




Follow stellal