Framtidstankar men mest ett år tillbaka.

Igår kväll så satt jag och läste lite på min gamla blogg som jag hade innan den här och läste det inlägg jag skrev för exakt ett år sen. Det var nästan läskigt när jag läste att inlägget jag skrev den 3/3 2008 handlade precis om samma saker jag tänker på nu. Innan saker och ting är helt 100 bestämt tänker jag inte gå in mer på det men det handlar om vad jag vill/ska göra inom en rätt snar framtid.



Jag insåg också vilket annorlunda liv jag levde för ett år sedan, samtidigt som mycket känns precis som då. För ett år sen gick jag sista året på gymnasiet, hade sambo och levde ett ganska vuxet liv. Idag så läser jag på komvux, bor hemma och lever mer som en tonåring än en vuxen. Mentalt och psykiskt har det också hänt väldigt mycket det senaste året. Om någon för ett år sedan hade sagt till mig att "Stella, 3 dagar innan studenten kommer du och X att göra slut men studenten kommer ändå vara den bästa dagen i ditt liv så här långt och om ett år kommer du att vara singel och du kommer trivas med det", då hade jag skakat på huvudet och aldrig någonsin trott personen. Det finns mycket folk hade kunnat säga till mig för ett år sen som jag aldrig trott på men mycket har hänt och jag måste erkänna, oh my vad jag gjort många roliga saker och lärt mig mycket om mig själv det senaste året.

Idag är jag trygg i mig själv, trygg i vem jag är och framför allt trygg i att vara singel. Jag har alltid varit en riktig "förhållande-tjej" som aldrig trott att jag skulle kunna trivas med att vara singel, aldrig trott att jag skulle kunna vara lycklig som singel men där är jag idag. För första gången på 5 år har jag varit singel över jul, nyår (bästa någonsin), alla hjärtans dag. För första gången på 4 år har jag spenderat en sommar i Sverige som singel och jag kan utan att ljuga säga att sommaren 2008 turned out to be the best summer ever (jag räknar inte sommaren 2006 då jag var på Kos för inget kan mäta sig med det). Visst att det inte har känts bra varenda dag och jag har haft mina down-perioder men jag är så himla glad att jag har fixat det här och inte kastat mig in i något förhållande "bara för att". Jag har också på riktigt insett att "vad som helst är bättre än att vara ensam" inte gäller när det kommer till kärlek.

En till stor skillnad är, som jag nyss skrev, att jag är trygg i vem jag är. Jag tränar inte massor för att jag är missnöjd över hur jag ser ut, och inte för att jag vill göra något dåligt bra utan för att jag vill göra något bra bättre. Jag tränar för att jag verkligen, verkligen älskar känslan av att ha tränat så hårt att musklerna är totalt uttröttade. Självklart så har jag även här mina down-dagar och down-perioder och så tror jag alltid det kommer vara, upp och ner. Det känns bra, så länge upp-dagarna är många fler är ner-dagarna känns det toppen!



Det här blev ett väldigt långt och djupt inlägg men det är världens själv-pepp att skriva sånt här tycker jag. Även om jag fortfarande brottas med vissa saker som jag brottades med för ett år sedan så är jag super stolt över mig själv!

Nu ska jag försöka sova men innan jag gör det måste jag bara skriva en grej till. Jag har fastnat totalt för  låten Here You Come Again med Dolly Parton så jag tänkte lägga upp en bit av den låttexten och det stämmer så bra in på så många områden i livet. Jag känner verkligen såhär när det gäller att växa och förändras, alla gamla tankar kommer tillbaka just när man trott att dom är borta och allt rörs upp igen, men har jag tagit mig från tankarna en gång så går det igen!


"Here you come again just when I've begun to get myself together
You waltz right in the door just like you've done before
And wrap my heart 'round your little finger
Here you come again just when I'm about to make it work without you
You look into my eyes and lie those pretty lies
And pretty soon I'm wonderin' how I came to doubt you."

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0





Alla bilder på bloggen är mina egna om inget annat anges. Du måste alltid fråga om du vill använda någon av bilderna.




Follow stellal