Jag startar veckan med nya böcker!




På jul så fick jag presentkort på Akademibokhandeln av morfar och hans fru men inte förrän idag har jag kommit mig för att köpa några böcker. Jag har varit inne och kollat men aldrig haft nog med tid för att gå och kika i lugn och ro och det där med beslutsångesten är inte det lättaste alla gånger heller. Som tur var hade jag tid idag för jag det gick inte speciellt snabbt. Jag kunde inte bestämma mig för om jag skulle köpa böckerna på svenska eller engelska utan velade fram och tillbaka, men det slutade med att det vart de på svenska för de på engelska var olika stora (i know, det låter kanske skrämmande men om dom ska stå i bokhyllan måste dom ju va likadana!). Å andra sidan så hade jag hellre läst dom på engelska så det kanske säger en del om vilken ordning jag försöker hålla i bokhyllan.

(Som en liten parentes kan jag berätta att alla mina pocketböcker inte ryms i min lilla bokhylla så de flesta ligger i en byrålåda som är nog hög så att dom kan stå med ryggen uppåt och där är dom sorterade i färgordning eftersom det mest är böcker av olika författare....)

På tal om böcker så kollade jag in utbudet av barnböcker skrivna av svenska författare som fanns utgivna på engelska och till min stora förtjusning såg jag både "När Findus var liten och försvann" och den där boken då Pettson och Findus ska göra pannkakstårta fanns. "När Findus var liten och försvann" är nog en av dom absolut sötaste böckerna som finns, haha!

Jag sov väldigt, väldigt dåligt inatt så nu ska jag lägga mig och läsa en timme och sen fortsätta plugga. Det bästa av allt är att jag inte har hunnit påbörja någon ny bok sen jag läste ut den jag läste sist så kan jag börja läsa "Om jag kunde drömma" på en gång!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0





Alla bilder på bloggen är mina egna om inget annat anges. Du måste alltid fråga om du vill använda någon av bilderna.




Follow stellal