It's friday and all i need is a ticket

En enkel biljett till något annat än den här vanliga, vardagliga, vardagen står högst på önskelistan just nu. Jag skulle lätt kunna packa väskan på 10 minuter och kunna vara på väg om 20 minuter. Thailand vore inte helt fel, Australien, Nya Zeland eller något av medelhavsländerna vore inte heller så dumt. Vad som helst som inte är exakt som det här liksom.

Jag är så otroligt less på att plugga, att dag ut och dag in göra samma saker som jag alltid gjort. Visst att saker och ting tids nog blir vardag vart man än är. Det blev vardag på Kos också men vardagen där var ju fortfarande betydligt mer stimulerande är vardagen här. Där träffade jag nya människor varje dag, hade ett väldigt socialt jobb och levde roligare helt enkelt. Här pluggar jag, som jag alltid gjort, och på distans dessutom så det är inte direkt så att jag har världens chans att träffa massa nya människor och det gör mig så otroligt uttråkad.

Det är när saker och ting känns så här segt som jag brukar få halv-galna ideér och göra saker som jag inte hade gjort om saker och ting var roligare. Som så många gånger tidigare har jag planerat in en halv-galen grej som jag ska göra nästa vecka, skriver mer när det är dags.


Nu ska jag försöka ta tag i den här dagen och plugga, ligger lite efter och dessutom har jag matte-prov om en vecka. Näe, som sagt, all i need is a ticket.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0





Alla bilder på bloggen är mina egna om inget annat anges. Du måste alltid fråga om du vill använda någon av bilderna.




Follow stellal