because I'm going to D.C baby...



Den senaste månaden har varit rätt... omtumlande? Jag hittar liksom inte ett enstaka ord som ensamt kan beskriva den senaste månaden!

Ett par dagar efter att jag senast skrev så fick jag bekräftat att jag åker till Washington D.C i början av september och blir där minst ett år. Äntligen, äntligen så ska jag åka iväg på den här aupair resan som jag drömt om i så galet många år! Det känns fortfarande så himla overkligt och jag även om det knappt går en timme utan att jag tänker på det så kan jag inte förstå att jag befinner mig på andra sidan atlanten om 3 månader och lever ett helt annorlunda liv jämfört med det jag lever idag...

Jag kommer inte att bo i centrala D.C utan i ett område som ligger cirka 20-30 minuter, med tunnelbana, utanför centrum. Min host-family verkar helt underbara och familjen består av mamma, pappa och 3 barn, två tjejer och en kille. Alla barnen är under 4 år vilket känns bra eftersom jag har mest erfarenhet av barn i den åldern från min långa, långa praktik på dagiset för några år sen.

Än så länge har jag inget exakt datum då jag åker men familjen vill att jag kommer i början av september, kring den 8e. Detta för att jag ska hinna träffa deras nuvarande aupair så hon kan visa mig runt, presentera mig för sina kompisar och så - det känns jätte bra för min del att jag hinner träffa henne innan hon åker!

Förresten har jag träffat en tjej via facebook som kommer bo i samma område som mig och vi kommer förhoppningsvis bo rätt nära varandra också. Vi har hunnit snackat en del på msn och det känns jätte kul, speciellt eftersom vi kommer dit nästan samtidigt, hon åker dit ca 2 veckor innan mig. Vi har redan hunnit tagga shopping, träning och en massa bio!

Jag försökter ta vara på all tid här hemma tillsammans med alla dom bästa fram tills jag åker - samtidigt som jag försöker att inte tänka alldeles för mycket på hur snart jag faktiskt åker även om jag super taggad...

...och förresten, jag tror verkligen att det kommer bli as bra, eller rättare sagt - det ska bli as bra för det har jag bestämt!

Kommentarer
Postat av: anna

heeeeej :)

det är jag som är facebooktjejen :P hihi.

är det den där adressen som du trodde? isf måste jag fråga min familj om det :) kram på dig

2009-06-11 @ 00:24:46
URL: http://aupairanna.blogg.se/
Postat av: anna

okej, håll mig updated :)

2009-06-11 @ 12:19:23
URL: http://aupairanna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0





Alla bilder på bloggen är mina egna om inget annat anges. Du måste alltid fråga om du vill använda någon av bilderna.




Follow stellal