En ny kalender, igen!


Foto: personligalmanacka.se

Jag hakar på och beställer en kalender från personligalmanacka.se - precis som de blivande aupairerna Anna och Lisa också gjort! Hade redan sen tidigare funderat på att skaffa en ny kalender som skulle räcka under hela året i USA och jag hade helt glömt bort den där hemsidan och kom på det igen idag när jag såg att tjejerna hade skrivit om den.

Jag är hopplöst såld på kalendrar sedan tidigare och har haft fler än jag kan räkna och ofta så använder jag bara en och samma i ett par månader för att jag hittar en ny eller bestämmer mig för en "ny-start" för femtiofemte gången. (Det här gäller inte bara vanliga kalendrar utan även träningskalendrar och dagböcker...)

Hur som helst så har jag länge velat beställa en från personligalmanacka.se just för att man får designa den själv och kan lägga till små saker så att den passar just ens egna önskemål. I min nya så kommer jag ha med en liten ruta där man skriver in antal timmar man jobbat varje dag och även en ruta som gäller för hela veckan där man kan skriva in träning, fast det finns bara plats för 5 pass per vecka och mer än så tränar jag ju nu i alla fall. Fast å andra sidan så lär jag inte träna mer än 5 styrketräningspass i veckan när jag är där borta så den kanske får vara kvar...

Något nytt som dom har är att man kan lägga in födelsedagar och andra dagar att komma ihåg så de finns färdigtryckta i kalendern när man får den - hur bra är inte det liksom!

I övrigt så ska den vara ganska enkel med rätt många linjerade sidor i slutet där jag kan skriva upp alla småsaker jag måste komma ihåg (istället för att skriva upp det på 30 små papperslappar som kommer försvinna direkt) - allt från vilka dagar och tider tjejerna är på dagis, till vilka dagar och tider de har aktiviteter, till adresser till alla här hemma.



Nu blev det världens längsta inlägg om en sån enkel sak som en kalender men som sagt, jag och alla mina kalenderar, haha!

Kommentarer
Postat av: anna

haha, mycket man kan skriva om en almanacka :p jag håller med. jag har haft en almanacka till hands så länge jag kan minnas :p den trenden måste fortsätta :)

2009-07-08 @ 09:58:20
URL: http://aupairanna.blogg.se/
Postat av: Emma

Hej=)

Ja ska förhoppningsvis också åka den 14 september, har inte fått nån familj än, men hoppas de dyker upp nån snart:]

Ja såg också den där kalendern, supersmart!

Ska också ta och beställa en är allt är klart!

kramkram

2009-07-08 @ 12:49:46
URL: http://emmahellstrom.blogg.se/
Postat av: mikkaelo

Dom kalendrarna är super! :D



Gud va spännande med aupair! Det ska jag också vara ett år efter gymnasiet (:

2009-07-08 @ 13:05:53
URL: http://mikkaelo.blogg.se/
Postat av: Pernilla

Ja verkligen:) Jag vill bara komma i väg så fort som möjligt också i stort sett! Allra senast sista augusti hade varit super:) Jag vill komma i väg nuu!! När åker du?? Ha de bra!

2009-07-08 @ 14:21:46
URL: http://pill
Postat av: Pernilla

förra inlägget var från mig:)

2009-07-08 @ 14:22:36
URL: http://pilly.blogg.se/
Postat av: Anonym

du kan ju lägga in flera träningspass-rutor, eller en varje dag...

2009-07-20 @ 13:57:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0





Alla bilder på bloggen är mina egna om inget annat anges. Du måste alltid fråga om du vill använda någon av bilderna.




Follow stellal