Förberedelser och quality time med mamma

Fick mail av hostmum idag och hon undrade vilken dag och vilken tid jag kommer åka från New York eftersom det är hon och hostdad som ska boka buss eller tåg till D.C åt mig. Trots att jag fixar med usa-relaterade grejer i princip varje dag så känns det fortfarande så overkligt och långt borta men det slog mig än en gång att jag faktiskt ska åka, det är på riktigt!

Jag försöker få bort den där hemska känslan i magen, som jag skrev om i förra inlägget, genom att tänka på att jag snart åker, för det är en bra sak - till skillnad från det som ger mig ont i magen.

Imorse var jag och tog första sprutan av tre som ingår när man ska vaccinera sig mot hepatit a och b, inte för att man måste vara vaccinerad mot det i usa utan mest för att det aldrig skadar att ha det vaccinet. Jag lär ju förhoppningsvis resa en del i framtiden och efter tredje sprutan, som ska tas om ett halvår, räcker vaccinet i 25 år.

Har haft en jätte mysig hel-dag med mamma och varit runt och fixat lite grejer och bara njutit av sällskapet. Jag var förbi på banken och bytte bankkort så jag har ett visa-kort (bättre än maestro utomlands) när jag är där borta, ifall något skulle hända som gör att jag behöver ha tillgång till mitt svenska bankkonto. Jag tog även kort till det internationella körkortet men det vart fel storlek på korten så det måste väl göras om antar jag, typiskt. Det blev lite shopping också, en sportbh som jag gått och varit sugen på i typ ett år, lite underkläder och trots att jag har köpförbud på allt annat än träningskläder och underkläder, tills jag åker, så blev det ett linne i en superfin blå färg från MQ också, och en tshirt, även den från MQ.

Imorgon så ska jag ringa lite samtal och skicka lite mail som måste skickas, känns som att det aldrig tar slut på saker som måste göras men snart är jag på väg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0





Alla bilder på bloggen är mina egna om inget annat anges. Du måste alltid fråga om du vill använda någon av bilderna.




Follow stellal