Trygghet

Det finns en hel del tankar, åsikter och historier om olika aupair organisationer men jag är väldigt glad att jag kommer åka via STS. Jag kommer åka med interexchange men via STS och kommunikationen mellan dem verkar fundera väldigt bra och jag känner mig hur trygg som helst.

Jag ringde dit nyss för att fråga en del grejer och fick jätte bra svar och hon som jag pratade med var verkligen väldigt hjälpsam och uppmuntrande. Det är klart allt tar lite längre tid och är lite svårare nu när många är på semester och det är inte det lättaste att få tag på folk men jag tycker det flyter på väldigt bra!

Det är inte alls mycket kvar nu på allt som måste göras men jag ska skriva ett personligt brev som hon på STS sa att jag skulle rikta direkt till  min hostfamily och det kommer kännas lite konstigt eftersom jag redan håller rätt tät mailkontakt med hostmum men det är kanske kul för dom att läsa, vad vet jag!


Kommentarer
Postat av: Jasmine

Hur verkar STS vara som organistation? Jag funderar på att fara som au pair nästa sommar/höst men jag vet inte riktigt när det är dags att börja förbereda sig.



/en annan umebo

2009-08-02 @ 23:33:40
URL: http://jasmineisaksson.blogg.se/
Postat av: anna

stella! längesen nu :)



förut sa du något om att vi typ bodde grannar eller på samma gata eller något :p är det så?

2009-08-06 @ 18:06:57
URL: http://aupairanna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0





Alla bilder på bloggen är mina egna om inget annat anges. Du måste alltid fråga om du vill använda någon av bilderna.




Follow stellal