Från rosa till... ?

Äntligen har jag tagit mig tid att måla om i mitt rum.

Har haft tre vita väggar och en vägg som har varit väldigt väldigt  (!!) rosa och ingen varm rosa-färg heller utan den kalla sorten så mitt rum har å ena sidan känts väldigt stilrent men lite för sterilt för min smak. Jag vill ha det varmare och har därför börjat måla om.

De tre vita väggarna får fortsätta vara vita medan den rosa väggen ska bli nån annan färg, har inte bestämt exakt vilken än men det lutar åt någon varm ljusbrun färg (ungefär samma färg som "alla" andra har hemma) men jag har som sagt inte bestämt mig helt än, det skulle även kunna bli en grå-beige-brun färg.

Vi hade en väldigt ljus färg hemma sen tidigare - samma färg som baileys med mjölk ungefär - så jag har dragit på med den ett lager mest för att få bort det rosa och fixa en bättre grund till den nya färgen. Måste dock köra ett lager till med den senare ikväll eftersom jag målade för tunt runt alla lister, det rosa lyser igenom.

Imorgon ska den nya färgen inhandlas och målas på!


Kommentarer
Postat av: Anna

Jag saknar dig..

2009-07-10 @ 00:46:29
Postat av: Lisa

Nej!! Haha, jag älskade den där rosa väggen, jag blev jätteavis när du hade målat den ju haha.

2009-07-10 @ 11:12:23
URL: http://forsner.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0





Alla bilder på bloggen är mina egna om inget annat anges. Du måste alltid fråga om du vill använda någon av bilderna.




Follow stellal