Världsbästa nyårsafton!

Nu är jag pigg igen efter nyårsnattens festande och brist på sömn så nu kommer resumen av nyår!




Jag, Amanda och Malin möttes på plaza klockan 2 för att checka in, resten av tjejerna (och killarna) droppade in under dagen. Fram till klockan 8 då vi skulle äta så hann vi bland annat med inköp av groggvirke och nattproviant (läs chips), mys och cider i bastun, som för övrigt ligger på 14e våningen med utsikt över Teg, tillfixning på rummen och före-middan-förfest på Amandas rum, där för det mesta av kvällen och nattens festande ägde rum.

Vi hade bokat bord på Eastern Palace till klockan 8 och komiskt nog slutade det med att alla drack vatten till maten. Före-middan-förfesten innehöll en hel del intag av alkoholhaltiga drycker och i kombination med att ingen ätit nästan någonting under dagen så jag tror det var rätt tur att vi tog en paus, annars finns risken att vi inte orkat till klockan 12, haha! Alla åt i alla fall buffén och det var hur gott som helst.

Efter maten så tog det ett tag innan alla samlat ork att fortsätta förfestandet på Amandas rum men hur som helst så var vi som mest så var vi 17 personer i ett litet hotellrum men det var hur kul som helst! Strax efter klockan 11 nån gång så gick vi till Rex där 12-slaget firades, tyvärr så hade vi hunnit tappa bort varandra så alla var inte samlade klockan 12 men det är sånt man får räkna med när man befinner sig på ställen med mer än ett rum och en våning. Även om vi var på Rex i över 2 timmar så gick tiden hur fort som helst. Det blev dock väldigt lite dansande på grund en liten halk-olycka i stentrappan, så nu har jag ett ont och stort blåmärke på smalbenet men kan gå utan att det gör speciellt ont. 


Vid 2 när Rex stängde så återvände vi till Amandas rum för efterfest med musik, allsång till Disney klassiker, mer dricka, massa snack och planer inför 2009. Vid 5 så var vi endast tre tappra personer som orkade fortsätta så vi gick upp till mitt rum och höll ut till halv 7. Jag sov typ 3 timmar och sedan möttes vi för frukost och update om vad som hänt och sagts under kvällen och natten.




Jag kan varken säga eller skriva det nog många gånger men det var verkligen världens bästa nyår med väldens bästa sällskap, tjejer, ni är så jävla bäst!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0





Alla bilder på bloggen är mina egna om inget annat anges. Du måste alltid fråga om du vill använda någon av bilderna.




Follow stellal