music memories and friday i'm in love

Det har verkligen varit fullt upp med plugg i veckan så därav den usla uppdateringen! Har varit en väldigt konstig vecka, den har gått fort och jag har nog inte gjort mycket mer än att plugga för jag minns inte att jag gjort något annat. Eller jo, jag har lagt över massa musik jag lyssnade på när jag var yngre på hårddisken och lyssnat igenom det så nu har jag upplevt åren mellan 13-18 igen, på gott och ont.

Egentligen så är det väldigt fashinerande hur minnet fungerar ihop med våra sinnen. När jag hör vissa låtar så förflyttas jag liksom till andra platser och känner det jag kände då eller i alla fall ser mig själv där och hur jag var då låten betydde som mest. Många minnen har legat långt bak men kommer direkt fram när jag hör de här låtarna, på gott och ont som sagt.





Mitt liv är som alla kanske förstår rätt händelselöst at the moment men det känns skönt att det är fredag imorgon i alla fall! Under dagen imorgon så är det matte-plugg och träning med världens bästaste Lisa som står på schemat och på kvällen då ska jag och bästa Malin ska äta glass, massor av glass (i alla fall jag!), och popcorn.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0





Alla bilder på bloggen är mina egna om inget annat anges. Du måste alltid fråga om du vill använda någon av bilderna.




Follow stellal