You can never get enough

Dagen har varit förhållande vis bra, och då snackar vi bra utifrån vilka förutsättningar för bra dagar som finns för tillfället. Dagen började hur som helst med att jag sov alldeles för länge för att slippa stressa, när jag kom (i tid) till mattelektionen fick vi ett prov på bänken - "Diagnostiskt prov", sådär lagom intressant en måndagmorgon efter en veckas dunderförkylning, dvs inga mattelektioner på en vecka vilket innebär att jag ligger väldigt mycket efter. Det gick inte jätte dåligt hoppas jag, dock så insåg jag att det är dags att lägga i en högre växel när det gäller matten och ännu mer engagemang. Efter matten träffade jag finansiering och kalkylerings läraren för ett litet snack och lite genomgång, alltid givande. I eftermiddags pluggade jag och träffat Liv och det sistnämnda var dagens bästa!





På tal om förutsättningarna för att dagarna ska bli bra dagar så har jag halkat ner i en liten svacka, jag var så himla taggad på hela grejen med att 2008 var slut och att 2009 minsann skulle bli hur grymt som helst och det faktum att nyår vart det bästa någonsin förstör nog också lite, 2008 slutade så bra och 2009 började så bra, men sen föll allt tillbaka till det vanliga. Och nu sitter jag här i februari och saker och ting känns precis som i december. Skillnaden är att jag håller koll på allt som ska göras, stressar inte ihjäl mig över skolan och allt känns så safe liksom, vardagen rullar på och helgerna kommer och går. Det låter egentligen hur bra som helst men jag vill ha lite spänning, jag vill träffa någon som turn my world up side down (inte nödvändigtvis en pojkvän men bara någon som bara gör vardagen lite mer spännande), och så vill jag göra något nytt och annorlunda. Sen går inte träningen som den borde heller och det drar verkligen ner mitt allmänna mående. Är fortfarande inte helt 100 % frisk och det skulle va så typiskt mig att stressa igång med träningen och fortsätta va så här inte-sjuk-inte-frisk resten av våren bara för att jag mår bättre när jag tränar, men så ska jag inte göra!

Som sagt det löser sig alltid på nåt sätt och nu ska jag sova och imorgon ska jag vara ambitiös och duktig med skolarbetet hela dagen så jag kan ta det lugnt i slutet av veckan. Imorgon tänkte jag förresten tipsa om min nya kärlek när det gäller ansiktsrengöring!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0





Alla bilder på bloggen är mina egna om inget annat anges. Du måste alltid fråga om du vill använda någon av bilderna.




Follow stellal