År 2009

Det är mindre än 24 timmar kvar av 2009 och vad passar då bättre än en repris av den här listan?




1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?

Som tur är, ja - året hade faktiskt sugit rätt hårt om jag inte hade gjort något nytt alls!

2. Höll du några av dina nyårslöften?
Jag hade så sjukt många nyårslöften eftersom halva nyårsnatten gick åt till att lova en massa saker men jag vet inte om jag lyckades hålla något. Jag minns att jag hade en massa nyårslöften om träningen och även om jag har haft intensiva träningsperioder så uppfyllde jag nog inte målen.

3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
Inte hittills men året är inte slut riktigt än!

4. Är det något du saknat år 2009 som du vill ha år 2010?
Kärlek krånglar bara till allt här borta men att krångla till saker och ting är ju min grej så jag måste ju önska mig mer kärlek för det har faktiskt varit en bristvara under 2009. Något annat som varit en bristvara, i alla fall sen jag kom hit, är ordentliga kramar och kramar är inte så komplicerat heller så fler kramar tack!

5. Vad var din största framgång 2009?
Att ta mig iväg hit till USA, helt klart! Att jag faktiskt tog tag i allt och åkte och inte bara lät det förbli drömmar och lösa planer. Och sen att jag tog mig igenom de första veckorna här borta för det var riktigt jobbigt..

6. Vad spenderade du mest pengar på?
Första halvåret - smink, fika, dricka och mat! Andra halvåret - kläder och mat!

7. Vad önskar du att du gjort mer?
Tränat, bara för att det får mig att må bra! Sen önskar jag att jag hade passat på att krama alla där hemma mer innan jag åkte hit.. Förutom det tror jag inte att det är nåt mer, jag är väldigt nöjd med året!

8. Vad önskar du att du gjort mindre?
Fundera på och oroa mig för sånt jag ändå inte kan påverka.

9. Hur tillbringar du nyår?
Nyår är i princip helt ouppstyrt och jag borde ha panik men det löser sig alltid!

10. Vem saknade du?
De senaste 110 dagarna så finns det väldigt många som jag har saknat väldigt mycket, men det är olika från dag till dag vem jag har saknar mest.

11. Finns det någonting du ångrar med 2009?
Om det blir ett ja eller nej på den frågan beror på hur djupt jag ska fundera och hur mycket jag ska analysera allt men spontant - nej! Det ena leder till det andra och jag är galet nöjd med hur mitt liv ser ut för tillfället så det är bara onödigt att gå runt och ångra saker.

12. Vilken del av 2009 var bäst? Första eller andra halvan?
Andra halvan! Sommaren var helt underbar, till och med ännu bättre än förra sommaren, och sen att komma hit var rätt underbart när första chocken hade lagt sig och när jag väl hade kommit in i allt.

13. Hur tror du 2010 blir i sin helhet?
Fucking freaking awsome - Shoot for the moon. Even if you miss, you'll land among the stars!

Kommentarer
Postat av: Amanda

Visst har du kvar vår lista som vi skrev?? :)

Gott nytt år älskling, saknar dig!

puss o kram

2009-12-31 @ 15:33:38
Postat av: victoria wahl

Du ska få tusen kramar av mig när jag kommer hem från Norwalk!! :D Gott nytt år min vän!!

Puss&kram

2010-01-01 @ 00:03:09
Postat av: Anna

Gott nytt åt vännen!

Jag vet inte du vet, antar att du vet.. men nu har lilla Kayne kommit till världen. Han kom vid tre tiden på nyårsafton. Helt fantastiskt! :):):)

ska skicka bilder såfort jag har några. Allt har gått jättebra! :) Sarah får skicka ett långt mejl när hon orkar - om hon inte har gjort det än. PUSSPUSSPUSS!

2010-01-06 @ 12:48:14
Postat av: MARTINA

HEJ! Martina heter jag och om 3 veckor åker jag till Washington DC för att vara au pair ett år :) Såg att du skrev i ett annat inlägg att du gick in till Bethesda, bor du där? :) För det är nämligen dit jag ska!

2010-01-15 @ 23:08:40
URL: http://martinaaupair.blogg.se/
Postat av: Sofie

Hej! Jag var i Florida som utbytesstudent 06/07 och nu till sommaren ärplanen att jag ska åka tillbaka till USA, dock som au pair den här gången. Mitt projektarbete till gymnasiet är att skriva en blogg om USA i allmänhet. Har länkat till dig i ett av mina inlägg (från 17 jan) istället för att lägga till dig på min länksida (kolla i bloggen så fattar du). Jag skulle verkligen uppskatta om du skulle kunna skicka in de uppgifter som jag saknar (åter igen; kolla länksidan så fattar du). Använd gärna fliken "kontakta mig". /Sofie

2010-01-18 @ 14:29:32
URL: http://sofiesusa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0





Alla bilder på bloggen är mina egna om inget annat anges. Du måste alltid fråga om du vill använda någon av bilderna.




Follow stellal