7 december 2009

Måndag igen och jag tog mig upp utan större problem imorse, och jag var till och med uppe i så god tid att jag hann koka ägg till frukost. Åkte iväg med alla barnen för att lämna av A på hennes förskola och sen åkte vi förbi Giant, som är en mataffär, och köpte mjöl eftersom det var slut hemma. Anledningen till att jag behövde mjöl var att jag hade planerat att göra trolldeg med C på förmiddagen och det blev en riktig hit. Vi gjorde rosa, hjärtformade trolldegs-kakor, dom såg väldigt goda ut men jag tror jag sa 10 gånger att det bara var låtsas kakor och att man inte fick äta på riktigt.

Sen gjorde jag korvstroganoff till lunch och C älskade det verkligen och åt upp all sin korv innan mig och ville ändå ha mer så hon fick ta det jag hade kvar. Det är så kul att se hur hon faktiskt blir bättre och bättre på att äta upp maten utan att vara tjurig! Efter det så var det nap-time och både C och N somnade jätte snabbt och jag visste inte om Grandma skulle komma eller inte men hon kom, om än senare än hon ska, och jag fick mina 3 timmar ledigt.

Jag passade på att prata med mamma och få lite råd hur jag ska göra med kameran och försäkringen och sen gick jag in till Bethesda. Jag gick till en fotoaffär där och hörde om dom kunde hjälpa mig och jag fick veta att det skulle kosta omkring 250 dollar och det suger. Fast å andra sidan suger det mer att ha en kamera utan fungerande display. Om jag lämnar in den nu så kommer jag inte få tillbaka den innan jul och nyår så jag funderar på att vänta till i januari eftersom den ändå fungerar att ta kort med, även om  jag inte kan se korten förrän jag lägger in dom på datorn.

Åkte hem sen och hann inte göra så mycket innan jag började igen och skulle åka och hämta A. Dom sista två timmarna gick rätt snabbt och efter att jag hade hämtat A så skulle jag vika alla nytvättade kläder så jag tog med mig N ner i källaren så han fick leka där medan Grandma var med tjejerna upp i köket.

När jag hade slutat så åkte jag och Victoria på julklappsjakt fast de flesta små-affärerna var stängda men tacka vet jag CVS, efter att vi varit på 2 olika CVS så hittade det hon skulle - nästan i alla fall!  Det är så sjukt hur snabbt kvällarna går. Jag hinner knappt sluta jobba så är det dags att sova, och så även idag. Ska se det senaste PH avsnittet nu och sen kanske läsa lite om jag orkar..





Chances - Five for fighting

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0





Alla bilder på bloggen är mina egna om inget annat anges. Du måste alltid fråga om du vill använda någon av bilderna.




Follow stellal