6 december 2009

Jag har verkligen haft en bra söndag idag! (..bortsett från en grej som suger..)

Malin kom och hämtade upp mig vid halv 10 imorse och då åkte vi ganska direkt till Victoria och hämtade upp henne också. Först på dagens schema stog nämligen IKEA! Vi var där redan strax efter 10 och då hade de inte börjat servera mat än så vi tog en tur inne på själva ikea för att fördriva tiden men vid 20 i 11 så gick vi tillbaka till restaurangen och tog varsin kanelbulle till frukost/förmiddagsfika. Sen satt vi bara där och pratade till 10 över 11 då det var dags för lunch. Jag åt lax, pommes och wok grönsaker men men det var bara laxen och grönsakerna som var goda. Sen så åt jag daimtårta till efterätt. Är själv lite förvånad över hur jag kunde äta så mycket - men jag var i alla fall proppmätt fram till halv 7 ikväll.. Efter att vi hade ätit gick vi förbi mat-delen på ikea och jag fyllde på godis-förrådet lite och köpte även kaviar, hårdbröd, julmust och hallonsaft. Så imorgon blir det knäckemacka med kokt ägg och kaviar!

Efter ikea så släppte vi av Victoria hemma hos sig, eftersom hon skulle jobba i eftermiddag, och åkte sen till Malins clustermeeting. Det var kak-tema och hur mycket kakor som helst överallt men vi var som sagt väldigt mätta så det blev inga kakor för oss. Vi var bara där en stund eftersom Malin och Amanda hade lucia-uppträdande i svenska kyrkan och jag skulle följa med och filma och försöka få lite julstämning. Vi hade lite problem att hitta dit men efter en liten powerwalk på typ 4 km så hittade vi den till slut. Jag hade inte riktigt räknat med en lååång gudstjänst innan lucia-tåget och det blev en lång väntan men tåget var fint och lite julstämning fick jag nog minsann!

När det var färdigt vid halv 7 så åkte jag, Malin, Amanda och Lisa till Bethesda för att skriva julkort men först behövde vi äta och det blev onyttig skräp-mat.. men äta bör man? Sen satte vi oss på Starbucks på Barnes and Noble och började skriva. Fick inte ens hälften färdigt men vi hade det mysigt i alla fall och Victoria kom också dit när hon hade slutat jobba.

Har som sagt haft en toppen söndag men när vi satt där på Starbucks skulle jag ta fram kameran, systemkamera, och visa en bild men när jag startar den ser jag att skärmen är trasig. Den har spruckigt på insidan liksom, alltså inte själva plasten utan själva displayen är helt trasig och är bara vit med en stor färgad spricka. Själva kameran fungerar men displayen är helt förstörd. Om jag har jätte jätte jätte tur så täcker extra försäkringen det på något sätt, annars vet jag faktiskt inte vad jag gör. Ledsen är jag i alla fall och det är så synd att det händer just här borta också..

Nu är klockan alldeles för mycket så jag ska kolla på senaste avsnittet av Paradice hotel och sen sova. Känns alltid lite jobbigt innan jag ska lägga mig på söndags kvällarna, speciellt om jag haft en väldigt bra helg men det känns alltid bättre när det väl är måndag och allt rullar på igen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0





Alla bilder på bloggen är mina egna om inget annat anges. Du måste alltid fråga om du vill använda någon av bilderna.




Follow stellal