5 december 2009

5 december och idag kom årets första snö! Det kom inte bara några enstaka snöflingor heller utan det snöade ordentligt och mycket av snön ligger fortfarande kvar. Jag måste säga att det är ett rätt knasigt ställe jag bor på nu, för i veckan så gick jag i jeans och tshirt och det var alldeles tillräckligt och ett par dagar senare så snöar det.

Hur som helst så har dagen varit bra även om den inte riktigt blev som planerad på grund av vädret. Jag började med att gå på posten och posta paketen med julklapparna som ska hem till sverige och det var så himla skönt att äntligen få det gjort och även om det inte blev så billigt så var jag rätt orolig att det skulle bli ännu dyrare. Men det var värt varenda dollar!

När jag var färdig på posten så gick jag till Cosí där jag träffade Amanda, Victoria och Malin för lunch - och som alltid var både sällskapet och maten toppen! Nästan överallt kan man välja storlek på det man ska dricka och för första gången så valde jag idag den största storleken, som på Cosí heter Giant, på min Chai latte men jag blev rätt besviken för så stor som jag hade hoppats att den skulle vara var den inte..

Efter att vi hade ätit åkte vi iväg till Target på Wheaton mall där tjejerna skulle framkalla lite kort men det visade sig att fotoautomaten var trasig och det är så typiskt! Vi gick runt en sväng och jag köpte en liten elektrisk ljusstake med ett ljus att julpynta med i alla fall. Sen åkte vi till CVS och där fungerade fotoautomaten som tur var.

När alla kort var framkallade så släppte Malin av mig och Victoria hemma hos Victoria och där tog vi det lugnt och kollade på playa del sol medan vi väntade på att klockan skulle bli 6. Klockan blev 6 till slut och vi gick över till en ny aupair som nästan bor granne med Victoria eftersom vi var bjudna på middag där ikväll. Vi fick super god mat och hade jätte trevligt. Efter maten åkte vi in till Bethesda för att gå på bio. Vi såg The blinde side och den var jätte bra, en riktig feel good film som alla borde se!

Nu är det dags att sova så jag orkar med morgondagens äventyr..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0





Alla bilder på bloggen är mina egna om inget annat anges. Du måste alltid fråga om du vill använda någon av bilderna.




Follow stellal