2 december 2009

 

Här är resultatet av mitt satsade pepparkaks-bak igår kväll.. Det kanske bara är jag, men ser verkligen vanliga pepparkakor som man gör hemma ut sådär, alltså är dom inte mörkare? Dom smakade bra i alla fall, även om degen (som vanligt) var godast!

 

På onsdagar så går bara A i förskolan så jag tog med mig C och N på story hour på biblioteket och det var inte lika kul som sist men en timme gick ändå snabbt och C tyckte att det var kul och det är väl huvudsaken det. När vi kom hem så åt vi lunch och sen var det nap-time.

 

Hade tänkt åka och träna direkt jag slutade, alltså åka innan middagen och sen äta när jag kom hem men tydligen så jobbar hostdad sent idag också så då kändes det lite dumt att bara åka iväg mitt i allt så jag stannade och åt och sen så bestämde jag mig för att fara ut och springa istället så nu smälter jag maten och laddar upp inför en springtur i ös-regnet..

 

Om jag åker på gymmet så blir jag borta i minst 2½ timme eftersom jag ska gå dit, träna, duscha och sen vänta på bussen och sen åka hem. Ikväll skulle jag inte ha varit hemma förrän vid 10 och då känns det mer okej att fara ut och springa och sen vara hemma så Grandma kan åka hem till sig när hon lagt barnen så håller jag koll på allt tills hostdad kommer hem.

 

På tal om nåt annat så har jag för lite kläder! Och för första gången i mitt liv så svarade mamma "Ja, det kan jag faktiskt tänka mig" när jag sa det. För här borta har jag inte tre fulla garderober med kläder och skor som hemma. Jag använder samma kläder hela tiden och det har jag gjort i snart 3 månader nu så jag är måttligt less på kläderna jag hade med mig hit. Har köpt lite men det är väldigt lite så i helgen så blir det nog lite shopping, fast det är lite det för det märks att det mesta går till julklappar just nu!

 

Näe, nu ska jag bita ihop och ta mig ut, får se hur lång tur det blir men allt är bättre än inget!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0





Alla bilder på bloggen är mina egna om inget annat anges. Du måste alltid fråga om du vill använda någon av bilderna.




Follow stellal