10 december 2009

Torsdag är långt ifrån min favorit dag och det känns som om jag mest sitter i bilen men det har varit en bra dag ändå! Körde båda tjejerna till sina respektive förskolor i morse så på förmiddagen hade jag bara hand om N. Vi var tvugna att åka förbi Giant en sväng för det var helt slut på välling och N var så söt för han blev så himla blyg när en kvinna började prata med oss, han blev nog rädd för henne för han började till och med att gråta!

Varannan torsdag kommer städerskan och stor-städar hela huset och bäddar rent så varannan torsdag så kan jag inte lägga N i sin egen säng när det är dags för hans förmiddags-nap så idag la jag mig på soffan i källaren och för en gångs skull fick han sova på min mage och mysigare blir det inte! Hade ipoden och lyssnade på musik och njöt av att bara ta det lugnt.

Sen var det dags att hämta C som slutar förskolan innan lunch och sen hem igen, äta lunch och sen lägga C och N för eftermiddags-nap'en. När jag kom hem efter att ha hämtat C så hade brevbäraren varit här och lämnat ett stort blått paket som världens bästa familj hade skickat! Låg en massa julklappar där i och sen hade mamma passat på att skicka med lite annat och däribland en mini-julgran och mini-julgranskulor, haha.. Har tveklöst världens sötaste mamma som kommer på sånt och hon hade till och med skickat med knäck! Knäcken var inte det enda som gick att äta utan jag fick lösviktsgodis (!!!), skumtomtar och pepparkakor också. Förresten märks det att jag är inne i en träningsperiod just nu för jag nöjde mig med typ 5 godisar och hade det varit en godisperiod så hade jag ätit betydligt mer.

Väckte barnen vid 4 för att åka iväg och hämta A på förskolan och sen när vi kom hem var hostmum hemma så jag badade N medan hon gjorde middag och sen åt vi och var färdiga innan halv 7 så jag var mätt och belåten direkt jag slutade jobba, annars brukar vi oftast äta efter att jag slutat eftersom att hostmum och hostdad oftast inte är hemma förrän kvart över 6.

Ikväll packade ihop träningsgrejerna och for och tränade så nu ska det bli skönt att lägga sig och sova. Har sovit så himla dåligt i veckan och de senaste två nätterna har jag sammanlagt bara sovit 11 timmar så min kropp skriker efter sömn men nu är det bara en dag kvar och sen är det helg!



Förresten så älskar jag gymmet här borta - så är det bara..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0





Alla bilder på bloggen är mina egna om inget annat anges. Du måste alltid fråga om du vill använda någon av bilderna.




Follow stellal