1 december 2009

Gårdagen gick jätte fort och såna dagar tycker vi om! Jag tog, som jag skrev, med mig C och N till bokaffären igår förmiddags och nej, jag kunde inte hålla mig utan köpte en bok. Det fick bli The time traveler's wife och det tycker jag var ett okej köp eftersom "alla" har läst den så då måste jag också göra det och jag har förresten inget lånekort på biblioteket så jag kan inte låna böcker (än??).. Eftermiddagen susade förbi och när jag slutade så gick jag över till Victoria och myste hemma hos henne resten av kvällen. Vi kollade på Paradice Hotel så nu är jag fast i det också, tack för det, haha!

Rent schemamässigt så är tisdag min favorit dag och som vanligt så sjutsade jag A till förskolan medan grandma tog med sig C till en annan förskola - alltså hade jag bara N att ta hand om under förmiddagen. Vi gick på sagostund på biblioteket och det är mer som samlingarna som vi har på dagis hemma, lite sånger och sådär. När vi var färdiga där så var han super trött och somnade i bilen på vägen hem så jag lät honom fortsätta sova när vi kom in och sen väckte jag honom strax innan lunch. Han åt väldigt bra men direkt när han hade ätit så ville han sova igen och sen sov han hela långa eftermiddagen. C hade redan ätit lunch när hon kom hem från förskolan så det var bara att krypa ner i sängen för hennes del så det blev en väldigt lugn dag.

Grandma kom hit och var med C och N medan jag hämtade A på förskolan och sen kom en av hostmums jobbarkompisars 13-årige son hit för att hjälpa till med barnen eftersom hostdad jobbar sent ikväll. Så nu håller grandma och han på att lägga barnen men jag är ändå bara hemma ikväll så jag sa till grandma att jag kunde hjälpa till om det behövdes och hon vart väldigt glad och tackade flera gånger.. Hittills har dom i alla fall inte behövt någon hjälp så det blir nog en lugn kväll också.

Eftersom N sov så duktigt under dagen så hade jag tid att fixa lite och jag har gjort egen pepparkaksdeg! Min bästaste älsklings mamma skickade två kryddpåsar med pepparkakskryddor för några veckor sedan. Jag är trött och slut som vanligt men jag ska minsann samla ork, bita ihop och baka en plåt och sen njuta av nybakade pepparkakor och mjölk innan jag ska sova!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0





Alla bilder på bloggen är mina egna om inget annat anges. Du måste alltid fråga om du vill använda någon av bilderna.




Follow stellal