Uppsala

Jag har varit hemma ett par dagar men inte bloggat ändå av någon konstig anledning. Uppsala var great och det var jätte skönt att få umgås med Hanna ordentligt ett par dagar, det var jätte kul att träffa Lisa också för henne har jag inte träffat sedan vi tog studenten!


En kort sammanfattning av resan kan jag bjuda på men bilder kommer senare ikväll eller imorgon, de få bilderna jag tog... Ska lägga upp bilder på det jag shoppade också!





Hur som helst så började resan med en tripp in till huvudstaden direkt jag kom ner till arlanda. Jag gick på stan och shoppade lite, sen vid 5 åkte jag tåg upp till Uppsala där bästa Hanna mötte mig på tågstationen innan vi promenerade hem till henne. Hon bor i en fin korridor tillsammans med 8 andra och jag som alltid varit väldigt skeptiskt till livet i studentkorridorer blev till och med sugen att testa på korridorslivet i framtiden!

I torsdags så åt vi frukost på norrlands nation innan vi gick på stan fram tills Hanna hade lektion. När Hanna cyklade iväg så träffade jag Lisa och vi spenderade den mesta tiden på New Yorker, närmare bestämt nästan 2 timmar! Vi hann också en mysig stund vid ån då vi snackade en massa och åt glass i solen. När Hanna slutade så kom hon tillbaka in till stan och vi satt på världens mysigaste café i över två timmar och pratade! På vägen hem så gick vi förbi och handlade lite till middagen och resten av kvällen så lagade vi mat och bakade kakor.

I fredags så hade Hanna lektioner och föreläsningar nästan hela dagen så jag passade på att följa med henne och satt och pluggade där under dagen. Vid 4 lyckades jag orientera mig in till stan och gick på systemet för att köpa något gott att dricka till kvällen. På kvällen så kom flera av Hannas kompisar över och vi grillade, umgicks och gick slutligen ut till ett jätte mysigt ställe som heter Oasia (??).

I lördags så gick vi upp rätt tidigt eftersom flyget upp till Umeå gick klockan halv 2. Vi tog en promenad i det underbara vädret innan vi packade ihop och började bege oss mot arlanda.



Sammanfattningsvis kan jag säga att Uppsala var super mysigt och jag kan absolut tänka mig att plugga där i framtiden! Hela resan var precis det break jag behövde från vardagen här hemma och nu känner jag mig åter igen fylld med den energi som krävs för att avsluta terminen. Som sagt ska jag försöka lägga upp bilderna så snart som möjligt!

Kommentarer
Postat av: Sarah

Hej gumman!

Härligt med lite semester, va kul att du hade det bra, så nu är du en glad och uppvilad stella :O Dig måste ja få träffa!! haha, nä skojja med dig :)



Hinner nog inte träffas nått innan valborg, förresten har du några bestämda planer? Mitt firande blir i holmsund.



Hörs snart.

Pusss

2009-04-28 @ 17:22:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0





Alla bilder på bloggen är mina egna om inget annat anges. Du måste alltid fråga om du vill använda någon av bilderna.




Follow stellal