hamburgare och gårdagens pinsamma insikt...



Jag älskar att planera för vad jag ska laga till middag, gärna flera dagar i förväg så jag hinner längta riktigt tills jag får äta olika saker. Idag så ska jag i alla fall göra hemmagjorda hamburgare med Max frisco bröd (tror det heter så i alla fall?) och en massa grönsaker. Lillebror fick välja mellan hamburgare och fläskfilé och valde av någon anledning hamburgare så då får det bli så.

Idag har jag inte varit vidare effektiv när det gäller skolarbete utan har varit en sväng på systemet, vilket i och för sig var skönt att göra bort i förmiddags då det lär vara proppfullt där i eftermiddag, sjutsat John och sen tittat lite på The hills. Har aldrig följt det men nu har jag blivit så sugen på att börja se det eftersom "alla" verkar se det så sagt och gjort så ska jag börja se det. Har laddat hem en 30 dagars provversion av indesign också så jag kan göra mer skolarbete hemma och slippa sitta på skolan.



Jag måste även erkänna en rätt pinsam grej som uppdagades igår. Jag har använt tvättmaskinen här hemma max 2 gånger i mitt liv och då under mammas övervakning. Vi har en deal att jag fixar middag ett par dagar i veckan och får i utbyte mina kläder tvättade så jag har aldrig behövt bekanta mig med tvättmaskinen. När jag har bott ensam så har jag självklart tvättat och snabbt lärt mig de nya tvättmaskinerna men den vi har här hemma är inte från det här årtusendet så igår när jag insåg att jag skulle bli tvungen att tvätta - slut på rena träningskläder och underkläder - så kände jag mig väldigt bortkommen. Hur som helst så gav jag mig på att försöka förstå hur tvättmaskinen fungerar och efter att jag och John stått och klurar en stund så listade vi ut det och jag tror till och med att alla kläder fortfarande är i samma storlekar som innan jag tvättade dom!

Hur som helst så insåg jag att det är rätt trevligt att tvätta. När jag bodde på Skogsbrynet så tycke jag om att vara i tvättstugan, speciellt på våren och sommaren, och till mammas stora lycka så kanske jag kan få någon sån känsla här hemma också. Så mitt projekt tills dom kommer hem från fjällen är att göra tvättstugan lite mer hemtrevlig och mysig!

Kommentarer
Postat av: Emma says style, love & rock and roll.

Klart du måste se the hills! Kul att nu ha typ tusen avsnitt att se ;)

2009-04-09 @ 14:35:05
URL: http://emmasays.blogg.se/
Postat av: Alexandra

Hej!

Det lät som en jättebra idé tycker jag! Hoppas vi får sol snart så kan vi ta en långpromenad, säg bara till en dag som passar dig :) Haha, jag älskar också att planera mina middagar! Långt innan, skriva inköpslista, laga och slutligen äta! Vad har du för planer i helgen då? Visst har du påsklov från komvux nu också? :) Kram!

2009-04-09 @ 17:53:31
URL: http://alexarla.blogg.se/
Postat av: Malin

japp det heter friscobröd (fast det är ju ett ord ;) ).. hör av mig till dig senare, puss!

2009-04-10 @ 13:50:13
URL: http://malink.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0





Alla bilder på bloggen är mina egna om inget annat anges. Du måste alltid fråga om du vill använda någon av bilderna.




Follow stellal