Brödbak på gång!

Det har varit dålig uppdatering under dagen men jag har inte gjort speciellt mycket intressant.. Var förbi på biblioteket och lånade ett gäng böcker tidigare idag, sen har jag storhandlat och kom precis hem från affären och ska baka scones nu innan Project runway!

Jag lånade bland annat en brödbok och hittade massa recept som jag ska testa men ikväll är jag alldeles för trött för att orka med något sånt avancerat och tidskrävande då de flesta bröden ska jäsa eller gräddas länge så det får bli morgondagens projekt. Det passar ganska bra att baka bröd under tiden man pluggar på dagen för det brukar vara rätt lagom att ta en paus för att baka ut brödet, stoppa in det i ugnen eller ta ut det och smaka.

Kommentarer
Postat av: Alexandra

Hej Stella! det är verkligen perfekt att baka bröd då man pluggar å sedan äta den nybakade brödet som belöning! Det var verkligen kul att träffa dig i lördags. Hoppas vi ses snart igen, kanske en fika på stan eller varför inte ett svettigt pass på iksu ;)

2009-04-06 @ 21:48:45
URL: http://alexarla.blogg.se/
Postat av: Emma says style, love & rock and roll.

Mums med nybakt bröd - DU får dela med dig sedan om du provar och hittar något gött recept. Kram

2009-04-06 @ 22:27:03
URL: http://emmasays.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0





Alla bilder på bloggen är mina egna om inget annat anges. Du måste alltid fråga om du vill använda någon av bilderna.




Follow stellal